- Jaha, så var det gjort. Cykelgaraget har utökats med ytterligare en hoj.
Giant Glory 1, en tung jäkel som är gjord enbart för utförscykling.
Nästa sommar kommer jag ju att bo sådär en tre kilometer från vad som förmodligen kommer att vara en av Sveriges bästa cykelparker, Järvsö Bergscykel Park.
Då måste man ju bara testa det här med downhill och freeridecykling. Dom verkar ju ha det så roligt ungjävlarna som sysslar med det.
Ja ja, jag vet, det passar sig inte för en 55-årig gubbe att susa ner för bergssluttningar i vansinnes hastighet. Men va tusan även gubbar måste väl få leka ibland, och susa nedför branta backar i hög fart gör man också rätt så ofta på crosscountry rundor.
Frågan är väl bara när jag ska få tid att hänga i Järvsö Bergscykel Park. Men jag antar att det till största delen är en fråga om prioritering
- Hmm, undrar om dom kommer att ha nattöppet.
Nu har jag även bestämt mig för några som jag hoppas roliga och definitivt tuffa utmaningar inför nästa sommar.
För ett tag sedan anmälde jag mig till Happys Team 8 klunga på Vättern rundan.
Där är målsättningen att komma in under åtta timmar och vid fina yttre förhållanden till och med att gå runt på under 7.30 !
Kommer att behövas mycket fart och intervallträning till våren för en gammal cykelpendlare som jag.
Miglia 1001 är ett 160 mils randonne-lopp i Italien som jag tänker köra i mitten av augusti. Anmälde mig som 16:e svensk häromdagen. Deltagarantalet är maximerat till 300 vilket snart är nått. Verkar som att randonnecykling blir populärare för varje år.
Det är mycket kuperat och banprofilen ser ut som gapet på en stor haj. 22 000 höjdmeter totalt och med tanke på att det i stort sett är helt platt de första 40 milen över Po-slätten så är det nog inte en meter slätåkning när man väl kommer till Apenninerna.
- Usch, vad har man gett sig in på. Men är huvudet dumt får kroppen lida, heter det ju.
Får väl koncentrera träningspassen till Öjebergsbacken så snart Vättern är avklarad.
Italien blir nog helt galet. Om man inte får nog av berg efter det får man väl slå följe med Åsa och Henrik.
SvaraRaderaKul att ni hänger med.
/J
Grattis till nya cykeln!
SvaraRaderaÖnskar dig och den ett gott nytt år!
Risken finns att du blir alltför frälst av susa nedför att att du inte hinner träna inför dina tuffa mål. Vi rekommenderar dig att våga vägra liftkort! En tung cykel bara är gjord för utförskörning borde ge bra träning uppför!
Cool cykel, en sån skulle man ha :) !
SvaraRaderaFan, Gunnar !
SvaraRaderaHar du glömt att betala miglian eller skall du inte åka ?
Magnus H