Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

måndag 23 april 2012

Mallis


Nyligen hemkommen från en trevlig vecka på Mallorca. Planen var att först köra fyra åtta-timmars dagar på på cykeln och sedan avsluta med två femtontimmars dagar, allt i RAAM-tempo.
Följde den ursprungliga planen, men på grund av vädret ändrade vi och körde femton-åtta-femton timmar de sista tre dagarna.
Jag hade hjälp av en av mina crew-medlemmar Lasse Feldtblad. Han fixade allt för mig, så det enda jag behövde tänka på var att cykla, äta och sova. Det var rena lyxtillvaron för en gammal randonné-cyklist.

Lasse gillar berg, så det blev mycket klättring på den bergiga norra delen av ön. Vackra vyer över Medelhavet varvades med jobbiga klättringar och hisnande utförskörningar. Mycket cyklister på de flesta vägar. Utan överdrift så såg jag säkert tusentalet cyklister varje dag.

Vädret var lite kyligt under veckan, men sista dagen kröp det i alla fall över tjugograders strecket. En regnig dag. Men i övrigt mestadels sol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar