Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

onsdag 24 mars 2010

Äntligen virusfri

Då var man äntligen igång igen efter den långa vintern 2010.
Jag åkte på en virusinfektion (igen) 28/12. Provade att träna några gånger i januari och februari, men efter varje lätt tränigspass så var jag nere i virusträsket igen.
I början av mars fick jag och Alice nog av vinterkylan och for över till Florida för ett besök hos mina svärföräldrar.

Första dagen där åkte jag tvärs över delstaten för att hämta upp min tiagrautrustade Masi som Bosse fixat åt mig på E-bay.
Den ska i fortsättningen bli min floridacykel är det tänkt. Det ska bli slut på att göda flygbolagen med deras jäkla cykelavgifter.


Ja här är jag med min Masi på bron ut till Manasota Key.
Det var härligt att cykla i värmen igen och för varje dag försvann virussymtomen mer och mer.
Körde tre gånger i veckan med grabbarna (hmm gubbarna) i den lokala cykelklubben Coastal Cruisers. Det var lika roligt varje dag (tack Ed, Jay, Dick och alla ni andra).
Dessutom körde jag själv mina favoritrundor runt Englewood de övriga veckodagarna.


Men inget varar ju för evigt, och nu är jag tillbaka i verkligheten i lilla Jarse.
Cykla på snöskoterleder är ju helt okey. Lika fritt från trafik som rundan på Rotonda Meadows men lite kallare åt tårna.
Nu ser jag fram mot en långtur på hälsingevägarna med Lasse i +5 grader på fredag.

4 kommentarer:

  1. Härligt! Den där Floridacykeln har du väl sparat ihop på 2-3 resor. Smart och smidigt.
    Kommer ni ner och kör nån brevet här i Stockholm eller Västerås?
    /J

    SvaraRadera
  2. Man kanske ska ha lite cyklar ospridda över världen. Det börjar bli trångt hemma.
    En i Järvsö och en i Hässelby kanske till att börja med.

    Skönt att virusen äntligen gett upp!

    SvaraRadera
  3. Det beror på lite på vilket flygbolag man väljer, men om man som vi oftast flyger med Delta (smidigast till Fort Myers) så är cykeln redan intjänad på första resan.

    Siktar på att köra 30 milen i Stockholm 17/4
    Hoppas att det är 'Saltluft' då ?

    SvaraRadera
  4. Ledsen att göra dig besviken. Det blir premiär för 30-mila från Tumba 17/4. Det blir en runda via Mariefred, Stigtomta, Kolmården och Nyköping. Jag tycker själv att den är fantastiskt fin. Kom och prova!

    / Åsa

    SvaraRadera