Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

måndag 21 september 2009

Fjällcykling

Vi var några från Ljusdals CK som tog en minisemester några dagar och drog till Härjedalsfjällen torsdag 17/9. Det var andra året i rad som vi gjorde det här och vi är alla inställda på att det här med fjällcykling måste bli en årlig tradition.
Vi bodde i Lasses fina stuga och gjorde dagsturer efter vandringsleder i området.
Bilden ovan är från dagen då vi körde den härliga leden mellan Ramundberget och Fältjägarstugan strax söder om Helags.
Det hade regnat mycket den sista tiden och vi fick passera många små vattendrag. Det var inte alltid att det gick så bra som för Lasse på bilden utan vi var alla rätt våta innan dagen var slut. Många dråpliga situationer blev det när det helt plötsligt blev tvärstopp mitt i en bred vattenfåra.

Vi kämpade hårt på våra heldämpade hojar och var rätt trötta när dagens skrattfest var över. Sedan återstod återhämtning med god mat och dryck i stugan och planering inför nästa dags cykling.
Det är svårt att tänka sig en bättre semester.


3 kommentarer:

  1. Ser härligt ut! Septembersemester is da shit!
    / Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag blir mer och mer inne på att cykla i fjällvärlden. Tänk om jag kunde göra er sällskap nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Ja fjällcykling i september är svårt att slå.
    Väkommen nästa år Peter.

    SvaraRadera