Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

måndag 8 juni 2009

förkylt

En av mycket få träningsrundor de senaste veckorna. Här syns Ivan, Sten, Mats, Fredrik, Andreas och jag efter Svartsjövägen norr om Ljusdal .

Ja idag 'firar' jag tre veckor av förkylning. Riktigt jäkla dålig timing och den verkar hålla i sig ett tag till.

Här blir vi serverade dricka av pappa Olov som sköter en kontroll på vårt (Ljusdas CK) eget motionslopp Ljusdalstrampet.


Har ibland känt mig hyfsat frisk och plockat fram hojen, men dagen efter har jag hostat och vaknat med ont i halsen.
Sist det hände var i helgen, när jag och Alice cyklade Siljan Runt på vår Bike Friday. Kände mig hyfsat pigg inför lördagen och under loppet, men morgonen efter var det förkylt igen.


Siljan Runt gick bra, men dagen efter var det förkylt igen.

Vid en vätskekontroll på Siljan Runt.

Nu hänger starten på Vätternrundan på repet och min sub-8 satsning kan jag bara glömma.
Detsamma med Sverigetempot har inte alls fått de milen i benen som jag skulle behöva för att cykla 210 mil genom Sverige. Men har dock inte helt släppt tanken på att starta, hur jag känner mig de kommande dagarna får bestämma om jag kommer att ställa upp där eller inte.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen surt med "sommarförkylningar" som vägrar ge sig. oftast känns det som att de kommer precis när man kommit igång med säsongens träning. Hoppas att du piggnar till och kan starta (och genomföra) Sverigetempot.

    SvaraRadera
  2. Gunnar Gunnar, är du frisk nu? Mer än en vecka sen din förkylda bloggning. Jag har sett fram emot din närvaro under Sverigetempot och har inte gett upp än. Givetvis måste du vara frisk, har du testat t ex nåt gammalt indianknep för att bli kvitt det Onda än? :-)

    SvaraRadera