Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

måndag 6 april 2009

På väg igen !

Redan bara några dagar efter mitt läkarbesök kändes faktiskt mitt knä mycket bättre.
En vän som är sjukgymnast gjorde en nogrannare undersökning som en second opinion och hon trodde inte att det rörde sig om en meniskskada, utan snarare om att ledbandet på insidan knäet hade fått sig en smäll och eventuellt också blivit lite uttänjt.

Efter att ha provat några pass innomhus på trainern med lätt belastning (det kallas väl aktiv vila ?) så har jag nu tagit premierturen på racern för säsongen (i Sverige). Det blev en lätt runda i solskenet en dag och en hårdare tur i vinddraget bakom ryggen på Lasse nästa dag. Dagen avrundades med en tre timmars tandemtur med Alice.

Känner inget av knäet längre så länge jag sitter ner och vevar lungt. Det är när jag ställer mig upp och pressar på för hårt som det kan smärta till.
Att var ute på hojen igen som för bara några dagar sedan verkade vara många veckor bort, känns ju otroligt härligt. Dessutom trodde min vän sjukgymnasten att det skulle vara bra för läkningen att cykla !
Dessa ord klingade skönt i mina öron.
Så nu kan jag inte sitta här framför datorn längre.
Racern står i garaget och väntar på en tur. (ska bara mata fåren och hönsen först)

Hemma igen efter en meditativ tur på 13 mil med två fikapauser. Solen tittade fram lagomt till jag drog iväg,
- det var härligt.


3 kommentarer:

  1. härligt hoppas du håller skadorna borta nu:-)

    SvaraRadera
  2. Det var en lättnad att höra, Gunnar. Hoppas att vi ses längre fram i säsongen.

    SvaraRadera