Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

torsdag 15 januari 2009

Långa vägen hem

Måndag 12/1 07.00 Lämnade jag in bilen på service i Ljusdal. Tog med cykeln för att ta mig hem igen, men passade samtidigt på att ta en extra sväng. I stället för den kortaste vägen som tar ca. 45 minuter på mountain bike så blev det en sväng på 3,5 timmar.
Började med att klättra de ca. 300 höjdmetrarna efter Svartsjövägen rätt norrut från Ljusdal. Efter den långa klättringen rullade det på bra ner till Svågans dalgång vid Västerstråsjö.
Årets första semla intogs på Nya Konditoriet i Delsbo. (mums) Sedan åkte jag hem till Järvsö igen över min favoritcykelväg 'Kalvstigen' .
På eftermiddagen tog jag faktiskt bussen in för att hämta bilen igen.
- Jag vet det var att göra det lite lätt för sig, men ibland bara blir det så.
Måste ju gynna X-trafik också ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar