Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

fredag 16 januari 2009

Kul på skoterled

Onsdag 14/1 Kom hem vid åtta-tiden från jobbet (jobbar natt). Hade tagit den vackra vägen längs Ljusnan hem vilket delvis går på en snöskoterled. Det var pefekt att cykla där hårt och snabbt i skoterspåret nu efter att det hade frysit till efter de senaste dagarnas töväder.
Väderleksprognosen visade att det ska bli mycket kallt de kommande dagarna, så det var nu eller aldrig.
Jag käkade frukost och drog iväg på skoterleden upp i bergen mot Harsa.
Det var hårt och fint och hur härligt som helst att susa fram genom skogen. Temperaturen var - 4 grader när jag åkte iväg.
Mycket klättring är det upp till Harsa som ligger på drygt 400 m.ö.h.
Där uppe på höjderna var det betydligt mildare vilket gjorde att jag ibland skönk igenom i spåret.
Jag gav upp vid Skarsvallens fäbod. Tog en snabb fika och knäppte det dåliga kortet som du kan se här ovan.
Det hade tagit mig drygt 2,5 timmar att klättra upp till Skarsvallen men samma väg hem igen gick på knappt 1,5 timmar. så det rullade på bra.
Behöver jag tillägga att jag sov skönt när jag återvänt till hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar