Stöd mitt RAAM genom att bida till min insamling till Cancerfonden (klicka på loggan)

tisdag 3 mars 2009

Tillbaks i Kylan


Tidig morgon vid Blind pass Beach på Manasota Key.


Då var det roliga slut för den här gången. På med underställ och övrig utrustning för vintercykling igen.

Dröjer nog ett tag innan det blir läge för att cykla i kortbyxor igen som det verkar.

Mina 'bike buddies' Jay och Bruce på Panncake Breakfast Ride. Något man inte gärna missar som cyklist i Englewood. En 14-mila tur som Coastal Cruisers kör varje tisdagmorgon.




Att cykling har blivit populärt i Florida de senaste åren märktes tydligt vid tisdagsmorgonens frukostrestaurant. När jag i mitten av 80-talet började cykla i Florida var det något av en sensation om man såg en annan cyklist. Nu träffar man på dem överallt, hälsomedvetna pensionärer som vill hålla igång. Cykling kallas ju för ' the new Golf ' over there.



Det var med en skön känsla jag återvände hem igen. Var ju rätt osäker på när jag åkte hurvida jag skulle klara av Sebring 24 h.


Nöjd cyklist vid Manasota Beach

Har fortfarande inga bilder från Sebring. Kass cd tror jag. Men det kommer - Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar